CMD POWER

CMD POWER

Sunday, June 28, 2015

Fakta Mineral




Fakta Mineral

 ( 1 ) Lima peratus daripada berat badan manusia terdiri daripada mineral yang juga adalah pemangkin untuk semua fungsi utama badan. Vitamin tidak boleh digunakan tanpa kandungan tertentu mineral. Mineral membantu pengangkutan nutrien ke dalam sel. Darah dan bendalir tisu mesti mengekalkan imbangan pH dan mineral yang bertanggungjawab untuk mencegahnya daripada menjadi terlampau asidik atau alkali. Walaupun terdapat sedikit perbezaan dalam kepekatan darah dari segi kandungan kimianya, ia boleh mengakibatkan kesan sampingan yang teruk. Semua mineral bekerja secara sinergi antara satu sama lain dan membantu membawa tenaga elektrik atau sistem mesej saraf di seluruh badan. Tahap keseimbangan mineral dalam badan adalah pengukur beza antara mereka yang bertenaga dan tidak sihat

( 2 ) Apa yang kita makan, bagaimana makanan disiapkan dan bagaimana atau dimana tanaman itu ditanam menentukan bekalan mineral. Kehidupan manusia memerlukan semua mineral untuk memerlukan fungsi badan yang sihat. Makanan yang benar-benar semulajadi tumbuh di persekitaran semulajadi tentunya mengandungi pelbagai trace mineral. Kaedah teknologi perladangan moden tidak lagi menghasilkan makanan yang yang mengandungi trace mineral yang berkualiti lagi. Sebaliknya, makanan moden sangat kurang kandungan mineral dan ini menyebabkan kesihatan yang menurun dan memudaratkan pada masyarakat kita. Manusia terlibat dengan evolusi makanan semulajadi dan sekarang merasakan akibatnya. Tanah pertanian kita tidak mampu memberikan rantai makanan trace mineral yang berkualiti. Tanah sakit, tanaman sakit, orang sakit !

( 3 ) Penyakit baru : ketidakseimbangan mineral. Pakar menganggarkan bahawa 90% manusia mengalami ketidakseimbangan dan kekurangan mineral. Jika anda terdiri dalam peratusan ini, tidak kira disebabkan selalu bersenam, stress ataupun diet yang berlebihan dengan pengambilan makanan yang diproses, makanan yang kurang zat, maka tubuh anda akan sukar untuk memperbaiki keadaan tersebut, yang biasanya mengakibatkan mudah lapar, kekejangan otot dan mudah letih. Kajian saintis menjelaskan bahawa semua trace mineral mestilah terkandung dalam makanan untuk mencegah daripada sistem imun yang lemah dan berpenyakit. Makanan zaman sekarang amatlah kurang kandungan mineralnya.

 ( 4 ) Kemana perginya semua mineral ?. Kebanyakan trace mineral berlimpah dalam tanah pada zaman dahulu telah terhakis menuju lautan. Di laut, mineral tersebut didapatkan dalam perkadaran yang sesuai, sama seperti perkadaran asa yang didapati dalam tubuh yang sihat. Bahkan kini air laut dengan pengekalan kehidupan ini tidak dapat diciptakan kembali oleh ilmu sains, semua unsur penting untuk menyokong kehidupan manusia adalah bercas ionik dan dalam keseimbangan yang sempurna untuk diserap kedalam sel tubuh anda. Dalam beberapa laut pedalaman yang wujud bertahan, seperti tasik Great Salt di Amerika Utara bahagian barat, mineral-mineral penting ini didapati dalam kepekatan yang tinggi dan perkadaran yang baik. 

Fakta bahawa mineral tersebut dalam perkadaran yang sama dengan jirim kehidupan yang sihat adalah kunci dan keseimbangan mineral dan trace mineral dalam air laut yang kompleks inilah menjadikannya begitu bermanfaat untuk tubuh manusia.

Anda boleh kaitkan setiap penyakit itu akibat kekurangan mineral. - Dr Linus Pauling, Pemenang 2 Nobel Prize

Concentrated Mineral Drops mengandungi 38% magnesium dalam bentuk ionik. Peranan magnesium ini dalam pengurangan dan pemulihan pesakit strok atau berisiko penyakit jantung, tidak boleh diperkecilkan. - A G Schauss, Pd. D Penulis lebih 50 buku dan ahli British Society of Nutritional Medicine


Magnesium is an important nutrient for women with chronic candida infections. A magnesium deficiency can develop from the diarrhea, vomiting, and other digestive problems associated with intestinal candida infections. Magnesium deficiency can worsen fatigue, weakness, confusion, and muscle tremor in women with candida infections. Women with these symptoms must replace the magnesium through appropriate supplementation. Magnesium deficiency has also been seen in women suffering from PMS; medical studies have found a reduction in red blood cell magnesium during the second half of the menstrual cycle in affected women. Magnesium, like vitamin B6, is needed for the production of the beneficial prostaglandin hormones as well as for glucose metabolism. Magnesium supplements can also benefit women with severe emotional stress, anxiety, and insomnia. When taken before bedtime, magnesium helps to calm the mood and induce restful sleep. Good food sources of magnesium include green leafy vegetables, beans and peas, raw nuts and seeds, tofu, avocado, raisins, dried figs, millet and other grains. 

Tanah adalah asas kehidupan semua manusia dan semua kehidupan . Kesihatan tumbuhan, haiwan dan manusia bergantung kepada keadaan bumi ini. Untuk manusia mencapai kesejahteraan hidup, tanah harus hidup dan subur - Dr Alex Carrel, Pemenang Nobel Prize

Pastikan tubuh kita mendapat sumber mineral secukupnya dan dari sumber yang selamat dan semulajadi. 

Mudah saja dengan CMD, Concentrated Mineral Drop.  Sms/ whatsapp 014-9227486 to order.

No comments:

Post a Comment